Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    A tuningu sterownika gazu tak przy okazji nie dokonali, ze powrot juz byl w wiekszym udziale benzyny :diabelski_usmiech
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • Rosomak
      L&K
      • 2011
      • 1365
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Zamieszczone przez oldbrother
      Tak z ciekawostek to udało mi się Octavkę rozbujać między Katowicami a Gliwicami do 205 km/h (mój rekord) ops: -
      a jaki masz całkowity przebieg w niej???

      [ Dodano: Pią 07 Cze, 13 15:02 ]
      Zamieszczone przez oldbrother
      Na moje pytanie w serwisie o te drgania pan ASOwiec z poważną miną powiedział że "to wszystko wina ekologii oraz norm emisji CO2 i komputer co jakiś czas odłącza 1 cylider - stąd te okresowe szarpnięcia silnika". O mało ze śmiechu nie parsknąłem na taką mądrość - swoją drogą mają w tym ASO goście wyobrażnię a klientów chyba za idiotów żeby takie kity wciskać...
      ale miał gość w ASO nawalone w dupie! Sieczka zamiast mózgu. Naprawdę mają fantazje.
      IMO takie rozwiązanie i to wyłączenie 2cylindrów środkowych jest stosowane w najnowszych silnikach 1.4TSI ACT w Golfach.
      Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
      http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
      Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

      Komentarz

      • oldbrother
        Classic
        • 2013
        • 33

        Zamieszczone przez mkania777
        a jaki masz całkowity przebieg w niej???
        Teraz mam ok 5,5 tys.km natrzaskane w 1,5 miesiąca... :? Normalnie na płaskim to za cholerę nie chce 190 km/h przekroczyć co nie raz bez problemu udawało się moją poprzednią Octavką... Może tamta starsza konstrukcja miała inne przełożenia skrzyni biegów??? Pamiętam, że nawet na papierze w tabelce miała podawane Vmax=191 km/h a ta nowa ma zdaje się tylko 186 km/h. Może silnik się jeszcze jakoś ułoży, dotrze...? Obawiałem się że może brać olej - z ASO jak go odbierałem miał ledwo ponad minimum na bagnecie. Dolałem 0,5 l syntetyku i jak na razie jest w połowie wskaźnika i tak się utrzymuje... Pożyjemy - zobaczymy... Na razie w porównaniu z problemami np. Octavek z 1.4 TSI czy już "legendarnej" awaryjność 2.0 TDI PD to nasze problemy są niczym (odpukać!)

        Komentarz

        • Rosomak
          L&K
          • 2011
          • 1365
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Zamieszczone przez oldbrother
          Teraz mam ok 5,5 tys.km natrzaskane
          mały przebieg, a Ty już jej po piździe dajesz 200km/h. Nie dziw się jak później będzie miała większe przedmuchy.
          Oto jeden z powodów dla którego kupiłem nowe auto, a nie poprawka po kimś...
          Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
          http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
          Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            5tys to juz mozna normalnie jezdzic. Jak auto bedzie pracowac w calym zakresie obrotow to mu to wyjdzie na zdrowie. Lepsze takie niz zamulone auto ktore powyzej 4tys nigdy nie pracowalo. Chociaz teraz to pewnie bedzie duzo wiecej takich
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • sotdi
              Ambiente
              • 2012
              • 199
              • Opel

              dotrysk gazu - odpowiedź Skoda

              Tak przy okazji w ostatnim numerze auto świat poradnik jest poruszony temat dotrysku gazu w 1.6 mpi. Skoda potwierdza ten fakt i broni się że dotrysk zestrojono tak by umożliwić normalną eksploatację (czyżby 4,2 krpm to licznikowe 140 km/h?). Takie stwierdzenie może sugerować że ustawienia dotrysku to "polityka" a nie rzeczywiste potrzeby silnika. Dodatkowo jak dla mnie (tzn nie dla mnie bo mam tdi ;-) ) ale niepokojące jest stwierdzenie wskazujące na problem zbyt wysokiej temperatury przy dużych obciążeniach silnika. Czyli poniekąd Skoda wskazuje na problemy z głowicami a nie wtryskiwacze...
              sotdi

              Komentarz

              • drops
                Drive
                • 2007
                • 53

                Dokładnie tak. Z tego co mi mój mechanik od gazu z ASO opowiadał, cała sytuacja z dotryskiem wzięła się z jednego przypadku, gdy jakiś mistrz kierownicy pogonił autostradą z V max, 180 km/h przez kilkaset km, jechał chyba tam i z powrotem, bo takich odcinków długich u nas brak W każdym razie podróż skończyła się pękniętą głowicą, a auto na gwarancji...

                Komentarz

                • czernobyl
                  L&K
                  • 2008
                  • 1276
                  • Octavia III (5E3)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  w temacie nt. oleju wyszło, że 1.6 od VAG ma jakieś b. słabe chłodzenie oleju - koledzy z 1.8TSI pisali o max 100*C po katowaniu, mi VCDS pokazał 120*C po przejechaniu na LPG 200km z równą prędkością = 140kmh
                  czyli, że łatwiej zrzucić na użytkowników dopłacanie do biznesu niż np.
                  a) zapewnić porządne chłodzenie oleju w BFQ/BGU/BSE/CHGA
                  b) dawać skrzynie 6b do powyższych

                  jak rozumiem, przy zasilaniu benzyną, temp oleju powinna być znacząco niższa?

                  Komentarz

                  • Andrzej.P
                    RS
                    • 2011
                    • 1516
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez sotdi
                    czyżby 4,2 krpm to licznikowe 140 km/h?).
                    Z zapisu VCDS wypluł mi coś takiego:
                    obr km/h
                    4096 130.0
                    4512 144.0
                    Zamieszczone przez czernobyl
                    dawać skrzynie 6b do powyższych
                    Byłoby super
                    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                    Komentarz

                    • logan_x
                      Rider
                      • 2011
                      • 401
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez czernobyl
                      w temacie nt. oleju wyszło, że 1.6 od VAG ma jakieś b. słabe chłodzenie oleju - koledzy z 1.8TSI pisali o max 100*C po katowaniu, mi VCDS pokazał 120*C po przejechaniu na LPG 200km z równą prędkością = 140kmh
                      czyli, że łatwiej zrzucić na użytkowników dopłacanie do biznesu niż np.
                      a) zapewnić porządne chłodzenie oleju w BFQ/BGU/BSE/CHGA
                      b) dawać skrzynie 6b do powyższych

                      jak rozumiem, przy zasilaniu benzyną, temp oleju powinna być znacząco niższa?
                      W 1.6 termostat utrzymuje temperaturę cieczy chłodzącej na poziomie 105 stC, ciekawe ile jest w 1.8 TSI, więc temperatura raczej nie będzie niższa od tej wartości.
                      Ze słabym chłodzeniem oleju chyba jest coś na rzeczy bo pod filtrem olejowym jest chłodnica oleju, bez potrzeby by jej nie montowali. Dodatkowo w benzynikach nie montuje się pełnej osłony pod silnik żeby poprawić chłodzenie.
                      W której grupie danych jest temperatura oleju ?

                      Bylem ostatnio w ASO zamówić zaślepkę do podwozia i zapytałem się doradcy o dotryski w 1.6, powiedział że dotryski są tylko w silnikach TSI

                      Komentarz

                      • czernobyl
                        L&K
                        • 2008
                        • 1276
                        • Octavia III (5E3)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        Zamieszczone przez logan_x
                        W której grupie danych jest temperatura oleju ?
                        ztcp to nie w silniku, a w instrumentach

                        Komentarz

                        • Andrzej.P
                          RS
                          • 2011
                          • 1516
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez logan_x
                          W której grupie danych jest temperatura oleju ?
                          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                          Komentarz

                          • yunior81
                            RS
                            • 2010
                            • 1657
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez czernobyl
                            mi VCDS pokazał 120*C po przejechaniu na LPG 200km z równą prędkością = 140kmh
                            Na jakim oleju jeździsz ?

                            Komentarz

                            • madmac
                              Classic
                              • 2010
                              • 17

                              Mi w serwisie po zmianie softu wpisali w książkę gwarancyjną LR wersję softu sterownika gazu:
                              BSE-B5-LM-SPLIT-BEN

                              Komentarz

                              • Kenu
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 222
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez madmac
                                Mi w serwisie po zmianie softu wpisali w książkę gwarancyjną LR wersję softu sterownika gazu:
                                BSE-B5-LM-SPLIT-BEN
                                Niezwykle tajny kod. :wink:

                                Komentarz

                                • czernobyl
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1276
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Zamieszczone przez yunior81
                                  Na jakim oleju jeździsz ?
                                  to był chyba elf 5w40 czyli prawie-jak-syntetyk

                                  Komentarz

                                  • Tatra
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 248
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Odpowiedź z SAP - wygląda, że zmienili trochę próg przejścia na 100% PB

                                    Szanowny Panie.
                                    Przepraszamy Pana za powstałą zwłokę w udzieleniu odpowiedzi, która była spowodowana naszymi obserwacjami prowadzonymi podczas licznych prób drogowych. W wyniku przeprowadzonych testów odnotowaliśmy, że całkowite przejście na zasilanie silnika benzyną następuje dopiero w przedziale 4300 – 4400 obr/min.
                                    Raz jeszcze, nieco innymi słowy wyjaśnimy, iż do fabrycznego samochodu, z silnikiem zaprojektowanym do spalania benzyny, jest dokładana (posprzedażowo) instalacja gazowa. Inaczej mówiąc, Producent samochodu nie przewidział eksploatacji samochodu na gazie. Taki samochód zostaje przez serwis zaadaptowany (zmodernizowany, przerobiony). Stąd, by zapewnić posiadaczowi samochodu długie lata bezawaryjnej eksploatacji swego auta, firmie Landi Renzo Polska udało się stworzyć znakomity układ sterowania wtryskiem gazu, który potrafi inteligentnie ochronić silnik przed szkodliwymi stanami bardzo wysokiej temperatury spalania mieszanki. W tym celu od pewnego poziomu prędkości obrotowej silnika (3000 obr/min) dodawana jest niewielka porcja benzyny (1/15), zaś przy bardzo dużej prędkości obrotowej i pełnym obciążeniu silnika, następuje całkowite przejście na zasilanie silnika benzyną.
                                    Punkty przejścia na zasilanie benzyną zostały tak dobrane, by przy zasilaniu gazowym umożliwić jazdę z maksymalną dopuszczalną prędkością na autostradzie i sprawne wyprzedzanie. Wszystko ponad to oznacza przejście na zasilanie benzyną. Taka koncepcja zgadza się z ideą montowania instalacji gazowej w samochodzie, wynikającą głównie ze względów ekonomii eksploatacji.

                                    Z wyrazami szacunku,
                                    Zespół ©koda INFO

                                    " Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
                                    Pzdr. - 1.6 MPI

                                    Komentarz

                                    • sotdi
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 199
                                      • Opel

                                      To chyba jest ten tekst z poradnika auto świat.
                                      Ciekawe czy problem ten dotyczy octavii z fabrycznym gazem a nie tym montowanym w serwisie. Dotychczas twierdzili że to jedno i to samo.
                                      Z czystej zaś ciekawości pytam czy na forum jest może jakiś posiadacz o2 z lpg któremu fabrycznie na lpg zapala sie kontrolka "lpg" na zestawie wskaźników a wskaźnik benzyny pokazuje stan gazu - tak jest w instrukcji obsługi zaś skoda z którą mam do czynienia ma fabryczny lpg (tan który wymagał zmiany zbiornika lpg) ale ma klasyczny przełącznik lpg ze wskazaniem poziomu paliwa za pomocą 4 diod.
                                      pozdrawiam
                                      sotdi

                                      Komentarz

                                      • leonn
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2727
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez Tatra
                                        zaś przy bardzo dużej prędkości obrotowej i pełnym obciążeniu silnika, następuje całkowite przejście na zasilanie silnika benzyną.
                                        To stwierdzenie, by potwierdzało, to co powiedział koledze drops, mechanik z ASO.


                                        Zamieszczone przez sotdi
                                        Z czystej zaś ciekawości pytam czy na forum jest może jakiś posiadacz o2 z lpg któremu fabrycznie na lpg zapala sie kontrolka "lpg" na zestawie wskaźników a wskaźnik benzyny pokazuje stan gazu - tak jest w instrukcji obsługi
                                        Jeszcze sie Taki posiadacz Octavii nie ujawnił :wink: I chyba w PL takich aut nie ma.

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          Ale pelne obciazenie, to jest pedal w podlodze od 1000 obr/min czy jazda z predkoscia powyzej 4400obr/min. Jak przy tym pierwszym, to reduktory sa za slabe i cisnienia nie bylo, jechal ubogo, no to przerobili.


                                          A czemu nie zaproponuja ludziom w takim razie wymiany glowic, na te z modelu z fabrycznym gazem.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • filip_auto
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 164

                                            Dotrysk benzyny to jest chyba w instalacjach z reduktorem LI02 - oszczędności ze strony landi na częściach i dotrysk benzyny ten reduktor może nie wyrabiać i jest ubogo na wyższych obrotach.

                                            Wczesniej wkładali reduktor dwustopniowy IG1 i tam nie powinno być ubogo bo ten reduktor obsłuży bez problemu 150 koni. Po kalibracji przeważnie na wysokich obrotach jest bogato i nie powinno być problemu z głowicami.

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              No czyli jednak dobrze dedukuje, ze tniemy koszty i zamiast reduktora za 750zl wsadzamy cos za 250zl, gdzie producent deklaruje max 136KM, zamiast realnych 140 i wiecej KM.

                                              Oryginalnie z silnikiem CHGA jest ten IG1 ST 6R0133669A, troche drogi w ASO - marża ponad 150% :twisted:

                                              Filtr gazu fazy lotnej, to kiedys chyba tez byl taki konketny z odstojnikiem, a co daja dzis?? Zwykly papierowy na przewodzie ?? Bo na jednym ze zdjec w tym temacie jest na przewodzie, ale jakis wygladajacy na cos lepszego. Ale ciac koszty przeciez mozna w kazdej chwili
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • oldbrother
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 33

                                                Zamieszczone przez mkania777
                                                oldbrother napisał/a:
                                                Teraz mam ok 5,5 tys.km natrzaskane

                                                mały przebieg, a Ty już jej po piździe dajesz 200km/h. Nie dziw się jak później będzie miała większe przedmuchy.
                                                Oto jeden z powodów dla którego kupiłem nowe auto, a nie poprawka po kimś...
                                                Odkąd kupiłem ten samochód to był pierwszy (i chyba ostatni) raz kiedy go pogoniłem na czerwone pole... ops:
                                                Normalnie staram się nie przekraczać 140 km/h - może na palcach jednej ręki były momenty kiedy jechałem pow. 160 km/h. Zazwyczaj na gierkówce na trasie Cz-wa-Katowice (dojazd do pracy) nie da się jechać więcej - najczęściej leci się 120-130 km/h a i to tylko okresowo kiedy wraży TIR przed maskę nie skoczy. Jeżdżę przeważnie sam lub max 3 osoby bez obciążenia... Nie kręcę silnika na zimnym i nie sprawdzam wytrzymałości zawieszenia na każdej dziurze. Poprzednią Octavkę z pocałowaniem ręki kupił ode mnie mechanik u którego serwisowałem auto po skończeniu gwarancji z zapowiedzią że "widzimy się za 5 lat jak będzie Pan sprzedawał tą nowo kupioną Octavię..." :wink:

                                                Komentarz

                                                • yunior81
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1657
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  filip_auto, ja mam reduktor jednostopniowy i gwarantuje ze wyrabia. Fabrycznie daje rade do ok 136km

                                                  Komentarz

                                                  • filip_auto
                                                    Ambiente
                                                    • 2011
                                                    • 164

                                                    ja nie twierdzę że nie mowa tu była o instalacji landi renzo

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...